Frihelg i Bluefields.

Camilla paa roemmen

Torsdagskveld fikk jeg plutselig Bluefields-blues (som de sier paa Oestkysten) og bestemte meg sporenstreks for aa reise paa besoek til Dwenny og familien. Fredagsmorgen kl. 06.30 tok jeg drosje sammen med en av laererne paa Kulturstudier og mannen hennes til Managua og dro derfra til Bluefields med 10-flyet. Vel fremme i Bluefields fikk jeg installert meg hos Dwenny og broedrene og tok deretter turen til URACCAN for aa se etter Arja Koskinen. Resten av fredagen sloevet jeg bare hjemme sammen med guttene, saa paa film, spiste kjempegod middag som de laget og la meg tidlig (21.30).

Loerdagsmorgen, rett etter frokost, tok guttene meg med til Walpatara som en en kilde/kulp som ligger 20 minutters spasertur ut fra Bluefields. Den ligger beskyttet til innimellom klipper og vegetasjon og vannet kommer rett ut fra berget. Veldig idyllisk med klart vann og mosekledde klipper. Vi var de foerste som kom dit og vannet var kaldt, klart og deilig. Etter mye bading, noen flasker vann og Cola, og noen pakker kjeks og tortilla chips, gikk vi tilbake til Bluefields. Der moette jeg Dwennys soester, Isabel. Det var kjempekoselig aa se henne igjen og vi avtalte aa gaa ut paa byen seinere paa kvelden. Jeg og Dwenny dro paa en kjapp shoppingtur og kjoepte meg ny dongeribukse, ny bluse og ei brukt sykkelbukse.

Paa kvelden dro jeg ut sammen med store deler av soeskenflokken; Dwenny, tvillingbroren Donny, storebror Jeffrey, storesoester Isabel og fetter Lorenzo. Vi koste oss paa Sima Club og Four Brothers med oel og dansing helt til jeg ble akutt syk. Fikk plutselig vondt hodet og deretter hele kroppen. Paa 5 minutter fikk jeg influensa!!!! Det var en ny opplevelse, faktisk. Vi maatte bare dra hjem (ettersom de ikke ville la meg dra hjem alene) og vi var alle sammen hjemme igjen kl. 00.30 paa natta.

Soendagen var vi invitert med stoerstebror Rendal til svigerfamilien hans. Der spiste vi Rundown (tradisjonell matrett i Nicaragua) og sloevet i skyggen. Jeg holdt hodet over vannet ved hjelp av en viss mengde panodil...og myyyyye vann og brus!

kl. 15 fulgte Dwenny meg til flyplassen med streng beskjed om aa ringe naa jeg var kommet vel frem til Leon igjen. De var veldig bekymret for at jeg skulle reise alene gjennom Managua.

Paa flyplassen i Bluefields ble jeg sittende aa prate med en ung mann fra Managua. Samtalen gikk delvis paa spansk og delvis paa engelsk. Han hadde vaert i Bluefields og jobbet og var paa vei hjem. Vi satt sammen paa flyet ogsaa. Paa samme flyet satt faktisk to av presidentkandidatene som stiller til valg denne hoesten, saa kanskje jeg tok flyet sammen med Nicaraguas fremtidige president...

Vel fremme i Managua hjalp mitt nye bekjentskap, Victor fra Managua, meg til aa faa tak i en taxi. Han ville ikke sende meg alene avgaarde til busstasjonen, som jeg hadde faatt oppgitt som rett sted for aa ta bussen til Leon, ettersom det var farlig for meg aa vaere der. Han ordnet en billig drosje, fulgte meg til en annen busstasjon, fant riktig buss til meg, fulgte meg til den, fortalte meg hvor mye det kostet slik at jeg ikke skulle betale overpris og fikk telefonnummeret mitt. Han sa han skulle ringe meg naar jeg begynte aa naerme meg Leon for aa hoere om jeg var kommet vel frem.

Foer bussen hadde begynt aa kjoere ringte Dwennys familie til meg for aa forsikre seg om at jeg hadde det bra og at turen til Managua gikk greit. De ringte meg til sammen 3 ganger paa turen til Leon. Vel fremme i Leon ringte Victor meg og lurte paa om jeg var kommet frem og om alt sto bra til.

Det er utrolig hyggelig aa ha saa snille og hjelpsomme folk rundt seg som faktisk bryr seg om en og hjelper en aa reise trygt. Helga har vaert helt fantastisk og jeg har ikke hatt det saa bra paa mange aar!!!! Guttene behandlet meg som en prinsesse og var ingenting annet enn snille med meg! Det er saa godt aa bli tatt inn i Dwennys familie!!!

I dag har jeg en sykedag fra skolen. Ble bare sykere og sykere utover kvelden i gaar og gikk og la meg med saar hals, smerte i alle leddene og muskulaturen, vondt i hodet og var generelt veldig slapp i kanten. Derfor har jeg bestemt meg for aa pleie influensaen i dag og bare ta livet med ro. Har spist frokost, ringt hjem og naa er jeg paa internett. Skal gaa og legge meg litt naa.

Hasta luego!

Posted by Bluefields 07:28 Archived in Nicaragua Tagged air_travel

Email this entryFacebookStumbleUpon

Table of contents

Comments

Hei Camilla,

Høres ut som om du har det helt supert! Godt å høre. Sendte dæ ei melding her via travellerspoint for ei stund sia lure på om de her meldingen kommer frem...?? Hvis du kan; kan du sende mæ en mail så æ vet kordan æ kan nå dæ... har camilla-nød ;)

Skriv mere snart - e bare så usikker på om du får meldingen.

Klem fra Lotte som e veldig gla i dæ.

by lottefk

This blog requires you to be a logged in member of Travellerspoint to place comments.

( What's this? )

If you aren't a member of Travellerspoint yet, you can join for free.